۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۷

سلیمانی:

آغاز ثبت نام کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون از 5 مرداد/پذیرش 103 رشته تحصیلی در اراک

آغاز ثبت نام کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون از 5 مرداد/پذیرش 103  رشته تحصیلی در اراک

اراک - خبرگزاری مهر: رییس منطقه پنج دانشگاه آزاداسلامی و سرپرست واحد اراک از آغاز ثبت نام کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از ۵ مردادماه خبر داد و گفت: 103 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک پذیرش می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ملک سلیمانی باتاکید بر اینکه ثبت نام داوطلبان مقطع کارشناسی پیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت 9 صبح روز شنبه مورخ 5 مرداد آغاز می شود افزود: دانشگاه آزاد واحد اراک با 103 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته وکارشناسی نا پیوسته وهمچنین کاردانی پیوسته و ناپیوسته از سال تحصیلی آینده دانشجو می پذیرد.

سرپرست واحد اراک در ادامه درخصوص تعداد رشته های انتخابی مقطع کارشناسی پیوسته گفت: این دسته از متقاضیان می توانند پس از تهیه کارت اعتباری، 10 رشته/محل را با توجه به علاقه اولویت بندی و در سایت www.azmoon.org را ثبت نمایند.

وی تأکید کرد: داوطلبان باید انتخاب های خود را از یک مجموعه آموزشی و از یک نظام آموزشی انجام دهند، به عبارت دیگر 10 انتخاب داوطلبان می بایست یا از سیستم پاره وقت یا تمام وقت باشد و امکان انتخاب هم از تمام وقت و هم از پاره وقت وجود ندارد.

سلیمانی خاطرنشان ساخت: برای ثبت نام داوطلبان هیچ محدودیتی به لحاظ مدرک دیپلم متوسطه آنها وجود ندارد. لذا هر داوطلب می تواند از هریک از مجموعه های آموزشی براساس علاقه انتخاب رشته و ثبت نام کند. لکن با توجه به اینکه پذیرش دانشجوی بدون آزمون براساس معدل دیپلم داوطلبان صورت می گیرد .

وی اضافه کرد: در صورتی که دیپلم فرد با رشته انتخابی مغایرت داشته باشد با اعمال ضریبی معدل مذکور اصلاح خواهد شد تا امکان مقایسه معدل داوطلبان وجود داشته باشد. ضرایب مربوط به اصلاح معدل داوطلبان با دیپلم های مختلف و برای شرکت در گروه های آموزشی مختلف در سایت مرکز آزمون منتشر می شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک درخصوص انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ناپیوسته گفت: هر داوطلب می تواند یک رشته و حداکثر تا ده واحد دانشگاهی را انتخاب نموده و به ترتیب اولویت علاقه خود در سایت مرکز آزمون درج نماید.

وی تأکید کرد:هیچ محدودیتی در انتخاب رشته وجود نداشته و نیازی به رعایت تجانس بین مدرک کاردانی و انتخاب رشته کارشناسی این دسته از متقاضیان وجود ندارد.

لکن در صورتیکه میزان تقاضای برخی رشته و محل ها از ظرفیت پذیرش آنها فراتر باشد پذیرش دانشجو با اولویت معدل فوق دیپلم و رعایت شرط هم نامی و یا تجانس مدرک فوق دیپلم با رشته کارشناسی مورد تقاضا صورت خواهد گرفت.

دکترسلیمانی در ادامه افزود: ثبت نام بدون آزمون رشته های کاردانی پیوسته و ناپیوسته نیز از روز شنبه ساعت9 صبح 5مردادماه آغاز می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به ثبت نام اینترنتی خود اقدام کنند ، و هر داوطلب با تهیه یک کارت اعتباری می تواند یک رشته محل را انتخاب و ثبت نام خود را انجام دهد.

وی تأکید کرد: ثبت نام اینترنتی پس از قطعی شدن امکان اصلاح ندارد لذا باید داوطلبان نسبت به انتخاب رشته/محل خود دقت لازم را داشته باشند اما اگر داوطلبی بخواهد رشته/محل خود را تغییر دهد می تواند با تهیه مجدد کارت اعتباری نسبت به ثبت نام خود در رشته و محل جدید اقدام نماید.

سلیمانی درخصوص زمان مراجعه به واحدهای دانشگاهی ثبت نام شدگان گفت: ثبت نام شدگان اینترنتی می بایست از روز شنبه مورخ 2 شهریور ماه به واحدهای ثبت نام شده خود مراجعه کنند.

وی در پـایـان گفت: داوطـلـبان مـی تـواننـد در صـورت مـواجـه شـدن بـا هـر سـؤال یـا ابهـامـی بـه سـایت  www.azmoon.org و  www.pubr-azmoon.com    مراجعه کنند و در قسمت پرسش و پاسخ سؤال خود را مطرح کنند و یا به آدرس الکترونیکی porsesh@azmoon.net  ایمیل خود را ارسال نمایند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ گویند.

کد خبر 2104180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha